diumenge, de març 04, 2007

GRAPHISPAG 2007



Graphispag ó Saló Internacional de la Indústria i Comunicació gràfica, es va celebrar a Barcelona del 19 al 25 de febrer del 2007. Un vegada clausurada la fira, els organitzadors creuen que ha sigut tot un èxit. Més de 55.000 professionals han passat pel saló conjuntament amb 1.445 empreses de 41 països diferents, i tot amb 20 activitats de caire tècnic mitjançant seminaris i conferències. Alguns del sectors representats a Graphispag són el de la preimpressió, tintes i consumibles, maquinària per imprimir, emmagatzamatge i distribució...



En aquest blog parlarem de les conferències que es van donar el dissabte 24 de febrer al recinte de Plaça Espanya, anomenades Jornada jove de la Comunicació Gràfica.

Per començar Miquel Heredia (president del saló) va donar la benvinguda als assistents donant a conèixer el perque del saló, per tot seguit fer un repàs del que havia sigut la setmana firal.

Després Aurelio Mendiguchía, com a Director Tècnic del Institut Tecnològic i Gràfic Tajamar de Madrid, va fer un repàs dels sistemes d'impressió actuals, posant exemples de cada un, ensenyant a identificar-los pels contorns de les lletres, les utilitzacions (packaging, paper, roba,...), quina acceptació té cada un en el mercat (si evolucionen com la flexografia o baixen com la serigrafia),...

El seguent video el podeu baixar a Google Videos buscant-lo per "Conferencia joven de la Comunicación Gráfica".


Transcorreguda una hora i quart d'exposició, Aurelio Mendiguchía va donar pas a Anna Mesas, que realitzava la ponència com a Responsable del Producte Gràfic d'Adobe. Va mostrar algunes novetats en software d'edició i disseny gràfic d'Adobe, com poden ser les millores a l'hora de treballar amb 3D o aplicacions destinades al món de la salut (radiografies, scanners...).
Peró per mi les novetats que l'Anna Mesas ens venia no van ser el més sorprenent, si no que l'espectacle estava de part dels assistents, que cada vegada que aquesta presentava una novetat es posàven a aplaudir, fins i tot amb crits orgasmics. Potser m'estic passant però allò semblava una casa de bojos.

Una vegada Anna Mesas va donar per finalitzada la ponència-festa, es va fer un descans de 15 minuts, per seguir amb Lluis Morillas (de Morillas Brand Design) que va exposar sobre alguns dels elements a estudiar a l'hora de crear o renovar un producte.
Alguns dels treballs més importants d'aquest dissenyador són tota la imatge corporativa del govern Andorrà, tots els productes de Bimbo, Panrico, Aigua de Malavella,...
La ponència la va dividir en quatre parts, que van ser Packaging, Retail, Naming i Identitat Corporativa.